Als we ergens een hekel aan hebben, dan is het aan een strategie die niemand snapt, mysterieuze data en analyses waar niks mee gedaan wordt.
Nog belangrijker: we haten sturing op data van black boxes. Dat bedrijven niet weten of te horen krijgen waarom een model een bepaalde uitkomst geeft. Waarom target je die ene persoon precies? Want dat is de enige manier waarop jij je bedrijf en je klanten echt gaat snappen.
Om de juiste marketingstrategie op te stellen, die ook bedrijfsbreed wordt begrepen en uitgevoerd, heb je de juiste input nodig. De data die je verzamelt, de analyses die je daarvan maakt en de strategie die je daarop baseert hangen allemaal samen.
Bij Marketing Quants brengen we die drie pijlers samen met drie experts: Jorn Moraal, Jeroen Bakker en Niels Reijmer. Met onze specialisaties en expertise zorgen we dat:
We maken concurrentieanalyses, spotten groeikansen en vullen hiaten, zowel aan de technische als de uitvoerende kant.
Wil jij ook werken met een team van experts die wél aan je uitleggen hoe ze tot het actieplan zijn gekomen?
Ik ben marketer in hart en nieren, heb meerdere marketingbureaus opgericht en snap niet dat strategieën vaak worden gemaakt op onderbuikgevoel. Alle plannen die ik maakte, voor zowel Nederlandse als internationale A-merken, zijn data-driven. Dat is de enige manier om het goed aan te pakken, vind ik.
Vaak ben ik de schakel tussen marketing en ecom afdelingen en kan daardoor through-the-funnel adviseren. Met mijn nieuwsgierigheid naar nieuwe technieken maak ik alle strategieën up-to-date en uniek.
Geen kans laat ik onbenut. Niet kunnen groeien met je bedrijf vind ik onzin, dan zie je niet waar je kansen liggen. Ik laat ze je zien.
Ik ben de link tussen data en marketing. Ik ben een doorzetter en een aanpakker, hou van hard werken en veel leren.
Aan de UvA studeerde ik Bedrijfskunde en begon mijn carrière in de financiële wereld. Daarna stapte ik over naar retail als Data Analyst bij de Bijenkorf, waar ik Niels leerde kennen.
Na talloze projecten op het gebied van analyse en visualisatie, hebben data geen geheimen meer voor mij. Samen met Niels voor data-collectie aan de ene kant, en Jorn voor de marketingstrategie aan de andere kant, ben ik degene die het licht aandoet en je precies laat zien hoe het algoritme in elkaar zit.
Bij mij draait alles om datacollectie. En dan de juiste data, welteverstaan. Een probleem blijft bij mij nooit lang bestaan. Ik bekijk technische problemen vanuit verschillende invalshoeken en ga door totdat het is opgelost.
Mijn basis ligt in Eindhoven, bij Computer Science, Statistiek en Psychologie. Ik studeerde af op de User Experience van recommended systems. Ik werd web analist en toen data analist en werkte aan het implementeren van analytics trackers, data pipelines, een datawarehouse en personalisatie.
Inmiddels ben ik mede- eigenaar van verschillende bedrijven waar data het beginpunt is. Alles begint tenslotte met de juiste input.
Betere resultaten en ROI met data-driven MAD marketing.
Bepaal je Marketingstrategie op basis van de Analyse van de juiste Data. Zonder black boxes!